Regn denna SM-tävling OCKSÅ.

benkabus.se
 
I helgen har jag kört fjärde SM-deltävlingen som gick uppe i Östersund. Vi åkte upp redan förra måndagen och bodde på camping fram till torsdagen då vi flyttade ut till depån.
 
Banan bestod av tre prov; ett enduroprov, som var riktigt kul, ett extremprov, vilket jag inte tyckte om, och ett crossprov som jag heller inte tyckte om. Men det absolut värsta var transporterna. Vilka problem jag hade där alltså! Då det regnat väldigt mycket och man åkte samma transport hela tiden så blev det så bedrövligt uppkört. Drog på mig åtta minuters prick och fick ingen servicetid alls på grund av de där bajsiga transporterna.
 
Jag låg femma efter första provet men tappade allt när jag valde att köra extremen och då kravlade runt där i nästan fem minuter, haha. Sedan var det crossprovet men jag hade så galet mycket kramp i armarna så det gick ju inget vidare där. Sedan var det service men jag var REDAN sen så stannade bara för att byta glasögon och skrapa lite lera. Och ja, så fortsatte det hela tävlingen. På andra varvet satte jag mig fast på enduroprovet, tog fegen på extremen, hittade inget flyt alls på crossprovet och slet arlset av mig på transporten. Inför tredje varvet låg jag sexa och var så dödligt trött i armarna efter att ha lyft och slitit i cykeln alldeles för mycket, men vi var bara sju tjejer kvar utav tolv som startat, så aldrig att jag tänkte bryta.  På sista provet var Katrine Rye-Holmboe tvungen att bryta, så jag hoppade upp till femte plats. Jag tog även in hur mycket som helst på Amanda som låg före mig på de fyra proven som var kvar, men hon höll undan (utan pricken hade jag dock tagit henne...). Så nu skiljer det bara en poäng mellan mig och henne i totalen. Aja, bara att ladda om och komma igen i Fjugesta nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0