Stångebroslaget.

 
Då var Stångebro avklarat för i år. Klockan 0940 i fredags startade jag i Dam motion tillsammans med alla veteraner. Jag fick en bra start och låg runt fjortonde totalt och trea i damklassen. Började jaga och körde upp mig riktigt bra. Tog mig om Ellinor och var snart i häcken på Sandra. Körde om henne också och drog sedan ifrån rejält. Vann med ungefär två minuter.
 
 
Klockan 1230 samma dag skulle min nästa start gått; U2 och T2. Men de hittade en granat (!!) på banan och var tvunga att dra om banan. Efter ett tag gick starten iallafall och jag var inte med så bra, men låg ändå tvåa i min klass. Började jaga Julia och kom ifatt henne ganska snabbt. Körde om och drog ifrån rejält. Vann med ett helt varv mer än tvåan och trean och med två varv mer än resten. Redigt nöjd!!
 
 
Igår (söndag) klockan 1000 gick staten för Elit/Junior/Senior och ungefär tre minuter efter för Dam elit. Det blev en redigt tuff och geggig tävling och jag pendlade mellan andra- och femteplats de två första varven. När sedan två förhandsfavoriter var tvugna att bryta låg jag på en stabil tredjeplats hela sista varvet. Det var riktigt jobbigt både psykiskt och fysiskt eftersom så fort man stressade upp sig, ramlade man. Jag var tvungen att köra lugnt och hela sista varvet satt jag och upprepade för mig själv; "sätt dig inte fast, kör smart, ta det lungt". Ändå kändes det som att jag ramlade nästan hela tiden och mina armar och ben var som spaghetti när jag gick i mål. Men jag var lika glad för det, en tredjeplats hade jag INTE förväntat mig, utan jag hade hoppats på inom topp tio bara. Så jag är så himla, himla, himla glad och nöjd. Hela helgen har varit fantastisk, så skönt att det äntligen gick min väg!!
 
STORT tack till alla som hejat och hjälpt mig i spåret, och ett speciellt tack till Isac Josefsson och hans kompis (Victor tror jag?), ni är fantastiska!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0