Ont ont ont i rumpan och förkyld.

foto: per-larsson.se, benkabus.se

I lördags var det dags för SM-deltävling nummer två. På grund av en äcklig förkylning som drog igång i början av veckan så var jag inte helt på topp, men det funkade rätt bra ändå. Det regnade nästan hela fredagen, men mot kvällen sprack det upp och blev soligt istället vilket gjorde att banan torkade upp väldigt, väldigt bra. Vi tjejer i SMD skulle köra fyra varv och ett varv bestod av tre prov; SP1 som var ett riktigt snabbt, backigt och roligt enduroprov, SP2 som var ett crossprov som också gick ruggigt snabbt samt SP3, som var extremprovet.

Det började helt okej för mig. Jag värmde upp ordentligt så hade inga större problem med kramp, vilket var skönt. Man körde samma transport till alla prov och det var verkligen inget bra upplägg, det blev lite långtråkigt. Iallafall, alla varven gick egentligen helt okej. Enduroprovet var roligt men jag fegade, crossprovet kändes bra men gjorde småmissar varje gång och körde säkert på extremen för att inte göra misstag. Och så såg det ut varje varv. Hade dock lite problem på transporterna. I en kurva låg det en himla påse med någonting i precis bredvid ett spår och när jag kom i just det spåret så snurrade påsen fast sig i kedjan och bakdrevet, så fick stå i nån minut för att få ut det där. Himlans onödigt, men tur att det var på transporten! Gjorde även en vurpa och höll på att åka fel en gång på transporten.

Fick tidstillägg för att jag kom in för sent till målgång, men tog en åttondeplats och det är jag inte helt, men ändå lite, nöjd med. Körde även med en helgjuten sadel för första gången och fy tusan vad ont jag hade i rumpan i söndags! Det var ju som att sitta på en betongbit... Fick köra stående HELA tiden när vi på söndagen var på Prästtomta och tränade. Men det gick faktiskt bättre och snabbare än förväntat, så det är jag nöjd och glad över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0