Sandracet, Finspång.

Haha, som Fredrik sa; en del kör så skjortan står rätt ut, jag kör istället så flätan står rätt ut!

Förra tisdagen körde jag lagtävlingen Sandracet i strålande solsken tillsammans med Julia Österberg. När vi på morgonen kollade hur det såg ut på Berget tyckte vi att det såg torrt och fint ut, men nej där hade vi lite fel. Julia startade och var rätt långt ner i fältet men körde upp sig bra. Sedan var det min tur att köra eftersom man var tvungen att byta förare efter varje varv. Jag körde väldigt stelt och hittade inget flyt alls. Cykeln var för hård och jag fick hemsk kramp i högra underarmen. Tog mig runt iallafall och när jag kom in och Julia kört iväg på vårat tredje varv fixade vi fjädringen och jag försökte få krampen att släppa. Sedan var det ut igen på vårt fjärde och sista varv. Det flöt på bra mycket bättre än vad det gjorde på första varvet men sedan kom jag till Berget. Det var hemskt då det stod cyklar och förare överallt och var klibbigt och fruktansvärt halt. Men med hjälp av några snälla själar (tack!) så tog jag mig igenom det. Det blev en sextioniondeplats till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0