Min första Ladies Cup.

foton: benkabus.se, per-larsson.se, mamma
 
Igår (söndag) körde jag min allra första Ladies Cup. Förutom stelhet i fingrar och underarmar så kände jag mig väldigt pigg och jag var riktigt taggad för att försöka göra en lika bra tävling som jag gjorde i förrgår!
Vi körde samma prov som på SM:et, men transporterna var förlängda och det var även körtiden, då vi skulle köra två prov till.
 
Efter SP1, crossprovet, var jag tvåa, 27 hundradelar bakom Jessica. På extremen hade jag problem med en berghäll och tappade rätt mycket men låg fortfarande tvåa. SP3, enduron, var så himla himla rolig och det gick skitbra! Var över 40 sekunder snabbare än Jessica och ledde nu med två sekunder! På gräsprovet gick dock Jessica upp i ledning igen.
 
Andra varvet började inget bra alls då jag kom snett i ett spår på crossen och ramlade ner i ett dike. Tappade över en minut på det tyvärr... Oturen fortsatte dessvärre på extremen när jag hängde mig på en stock och bara inte fick loss cykeln, fattar fortfarande inte vad tusan som hände. Men på det tappade jag drygt två och en halv minut och Sanna Bergman gick om mig. Så nu låg jag trea med 28 sekunder upp till andraplatsen. Men det var ju dags för mitt favoritprov nu; enduron. Och ja, jag sattte bästa tid (var drygt tre sekunder före Jessica) och tog tillbaka andraplatsen igen!
På gräsprovet var det väldigt djupa spår men det gick okej ändå och det gjorde det även på crossen. På sista provet, extremen, satte jag bästa tid igen och tog in sex sekunder på Jessica men det gjorde ingen skillnad alls då hon vann med över 4 minuter ändå. Grattis och bra kört, Jessica!
 
Även igår hjälpte allt hejande och stöttande väldigt mycket, så tack tack tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0