PERFEKT avslutning på SM-säsongen.


I lördags kördes den sjätte och sista deltävlingen av SM-D. Den avgjordes på Prästtomta och det kunde inte ha gått bättre!!!! 
Banan bestod av fyra prov; ett crossprov, ett naturligt extremprov, ett långt enduroprov samt ett gräsprov. Vi skulle köra två hela varv.
 
Det började väldigt bra då jag hade andra bästa tid på crossprovet, bara tio hundradelar bakom Jessica Jönsson. Och det trots att brallorna hängde nedanför arslet hela provet då spännet gått upp, haha. En längre transport till extremen där det gick rätt dåligt men låg fortfarande tvåa. Sedan var det service och så iväg på det långa enduroprovet som var så galet roligt! Satte bästa tid där; var drygt 22 sekunder före Jessica och gick även upp i ledning!! På gräsprovet gick det helt okej och jag hade andra tid, bara hundradelar bakom Jessica. Ut på en längre transport igen och sedan service. Andra varvet började bra då jag var snabbast på crossprovet, men på extremen och enduron tog Jessica in mycket tid och inför det sista provet ledde jag med runt fem sekunder bara. Dock kändes det provet riktigt bra fram tills näst sista kurvan då jag lade mig! Så himlans klantigt!
 
Jag var helt säker på att jag tappat vinsten men när jag hörde att jag vunnit med ungefär två sekunder.... Aaaa, det var inte klokt vad glad jag blev!!!!!!! En sådan fantastisk känsla som fortfarande sitter i!
 
Tack så JÄTTEMYCKET för all hjälp och allt stöd och hejande ute i spåret, det hjälper och peppar så himla mycket!
 
Totalt i SM-D blev det en fjärdeplats vilket jag är helt okej nöjd med. Eftersom jag kom femma förra året så var mitt mål att förbättra mig, och det har jag ju lyckats med! Men inför nästa år siktar jag ännu högre, nog för att det kommer bli ruggigt tufft, men efter en femte- och en fjärdeplats är det klart att jag vill ta en total tredjeplats eller bättre nästa år ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0