SM Åsätra

 
Igår var det dags för deltävling nummer tre i SM-serien, och denna gång skulle vi till min absoluta mardrömsbana; Åsätra. Jag har kört där tre gånger tidigare och alla gånger har gått lika dåligt. Jag hatar sten och Åsätra är nästan enbart sten. Det är verkligen sten ÖVERALLT och jag vill bara gråta när jag ser det. Men jag försökte intala mig själv att det nu skulle bli fjärde gången gillt eller något, och på ett sätt blev det faktiskt så.
 
Banan bestod av tre prov; ett crossprov som bara var Åsätras crossbana, ett extremprov som var uppbyggda hinder i början och sedan lite backar och så massor sten såklart samt ett längre enduroprov som bara var sten. Vi skulle köra fyra varv plus två SP.
 
Första varvet gick sisådär. Fegade jättemycket, fick världens kramp i underarmarna och på långenduron fick jag två totala hjärnsläpp: 1. körde rätt in i värsta berghällskanten och 2. körde rakt fram ut i ett hav av stora stenar när man skulle svängt vänster egentligen. Vet inte riktigt vad jag sysslade med, men en kan väl bara konstatera att jag och sten INTE går ihop.
 
Iallafall, jag låg sexa ett bra tag men på extremen på fjärde varvet gick jag upp till femte plats! Men sedan tog det stopp, för när jag kom in på service var jag klippt slut, hade absolut inga krafter kvar och det kändes som jag både skulle svimma och spy. Valde att bryta för att inte riskera att svimma på cykeln.
 
Så himla surt, men ändå väldigt positivt att jag även på min absoluta hatbana kan vara med och fightas och ligga runt femteplats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0