Ladies Cup Kumla

foto: Thomas Nordström
 
Igår var det dags för enduro-SM igen. Denna gång i Hallsberg/Kumla. Banan bestod av tre prov: ett fint men sjukt snabbt och sandigt crossprov, ett kåsaliknande enduroprov som var riktigt knöligt samt ett svinkul stubbåkersprov. Ladies cup skulle köra tre varv, alltså nio prov.
 
Jag var riktigt peppad men sjukt nervös innan start. Jag kände på mig att det kunde gå bra och att banan kunde passa mig men var lite orolig för att sätta mig fast på enduroprovet och för att få problem på en av transporterna som jag hört skulle vara tuff. Men det flöt på väldigt bra under dagen faktiskt! Tvåa på första provet men efter andra provet tog jag över ledningen och ledde sedan racet ut!
 
 
Hade det dock lite struligt på den där transporten jag oroade mig för, kände av knät lite grann och skulle nog behöva bli lite mer vältränad,men det är ju sånt man kan träna och annars kändes det grymt. Framförallt var det helt sjukt kul att dra på stubbåkern!! Känns även riktigt skönt att jag håller en sådan hög lägstanivå. Ligger runt 80-90% av fullfart bara, behöver aldrig ta några chansningar och ändå lyckas jag vinna! Helt otroligt skönt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0