Ladies Cup Hofors

 
Förra helgen körde jag Ladies Cup i Hofors. Det var en tvådagarstävling som blev väldigt tuff. Banan bestod av tre prov: ett crossprov som var en stubbåker som fick väldigt knöligaa utgångar ur kurvorna med stalp och spår, och två enduroprov. Det ena enduroprovet gick i en slalombacke med en del knepiga skråsvängar och det andra enduroprovet var rena helvet med sjukt mycket sten som gjorde att det slog och att cykeln for åt alla håll.
 
Inget av proven passade mig vidare bra och jag var inte alls på topp under helgen. När det dessutom kom massor regn på söndagen var det helt kört. Kan helt enkelt inte hantera regn och sten, varken körmässigt eller mentalt. Deppade ihop totalt, kraschade rejält på andra enduroprovet under andra varvet och drog på mig 17 minuter prick. Fjädringen fick vi inte till heller men inget av det här är egentligen vettiga ursäkter. De andra körde helt enkelt bättre den här gången. Jobbigt men sant. Bara att acceptera och sen träna vidare så att man någon gång kan lära sig att köra någorlunda bra i sten... Slippa bli dyngifrånkörd iallafall :)
 
Rätt klantigt spårval... Bilderna tagna av Thomas Nordström
 
Slutade tvåa på lördagen och trea på söndagen. Nu är det bara en deltävling kvar i Ladies Cup och jag ligger på en väldigt trygg tredjeplats. Har 46 poäng neråt och 24 poäng uppåt. Inte så mycket att göra åt något alltså. Finalen går i Söderhamn där jag har hört att det ska vara sandstalp, får hoppas det passar mig bättre än sten!
 
Nu i helgen är det träningsläger i Kungsängen med FME, LMS, FMCK Stockholm och dam elit-gruppen. Ska bli skönt med en tävlingsfri helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0