Stångebroslaget 2015

 
Den 5:e juli körde jag Stångebroslaget! Jag var peppad och kände att det nog kunde gå riktigt bra. Tyvärr började det på allra värsta sätt: min cykel startade inte. Jag kickade och kickade och till slut, efter att ha stått i nästan en minut, gick den äntligen igång!
 
Vid det laget var jag rejält frustrerad och drog ganska omgående på mig underarmskramp för att jag körde så spänt och hetsigt. Försökte slappna av och gå ner i tempo för att lugna mig och bli av med krampen. Efter första varvet var jag uppe på tredjeplats och visste att jag skulle behöva dra bra mycket hårdare för att kunna komma ifatt.Tyvärr fick jag ligga lågt även stora delar av andra varvet, men sedan, efter att ha varit inne i depån, började krampen äntligen släppa och jag kunde börja dra som jag ville igen! Sista varvet gick riktigt bra och jag tog in tid men luckan var för stor och jag slutade trea.
 
 
Jag är både besviken och väldigt nöjd med racet. Jag orkade tre varv väldigt lätt och kände mig pigg i mål och jag körde på nästan samma tider som ettan och tvåan (Emelie Karlsson och Jessica Jönsson). Detta gör ju självklart att jag blir sjukt arg på mig själv över att jag inte fick igång cykeln - då hade det kanske varit bra mycket tightare om placeringarna! Men så kan det vara ibland och jag är ändå nöjd med min tredjeplats. Nästa tävling för mig blir EM i Finland 8-9 augusti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0