EM Kroatien

30-31 maj var det dags för deltävling två i EM-serien. Jag slutade överaskande på en tredjeplats båda dagarna och lyckades genom det bli tvåa totalt. Hela helgen gick överlag väldigt bra, cykeln och fjädringen från Kumlins suspension fungerade perfekt, det enda som inte riktigt hängde med var jag själv- på andra varvet under lördagen hade jag en rejäl dipp och kände mig totalt slut i kropp och huvud. Inför sista provet fick jag dock höra att jag låg fyra med sju sekunder upp till pallplats och då var det något som vaknade till liv igen- den där tredjeplatsen var min! Så jag gav verkligen ALLT jag hade och lyckades genom det ta tredjeplatsen.

 

Söndagen började mindre bra, hade åttonde tid på första provet. Det andra provet vann jag dock och klättrade därmed i resultatlistan. Hela dagen var det otroligt tight mellan tjejerna och slutresultatet blev en tredjeplats med ungefär två sekunder till andraplatsen och åtta sekunder ner till femteplatsen!  I totalen ligger jag just nu på en femteplats och nästa tävling går i Finland i augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0