SM Hofors

 

Den 13:e juni körde jag andra SM-deltävlingen som gick i Hofors. Uppladdningen var inte den bästa då jag tog studenten dagen innan vilket gjorde att jag kom upp sent och bara hann gå två av de fyra proven. Trots detta började dagen otroligt bra och jag var tvåa, etta, tvåa och etta på proven första varvet, vilket gjorde att jag ledde totalt inför varv två av tre. Tyvärr var det nu allt började gå åt fel håll. Banan var bland det hemskaste jag varit med om: det var extremt mycket sten ÖVERALLT. På transporterna och på två av proven. Hofors måste nog vara det stenigaste i hela Sverige (jag hörde att det är dit stenarna kommer när de dör…)!

 

 

 

Jag blev trött i huvudet, tappade fokus och gjorde några vurpor. Så där försvann min ledning på 10 sekunder ganska snabbt! Jag lyckades vinna flera prov efter det och tog faktiskt tillbaka ledningen med en sekund (!) men tappade den tyvärr lika fort efter extremprovet där jag strulade till det rejält och tappade över en minut. Till slut blev det en andraplats efter Amanda Elvin. Givetvis är jag nöjd med en andraplats, dock inte med min körning. I totalen ligger jag nu tvåa, en poäng efter Elvin. Nästa tävling går i Östhammar i augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0