Första SM-deltävlingen i Vimmerby.


Jaha, helgen har spenderats i Vimmerby där jag igår körde första SM-deltävlingen. Vi skulle köra tre varv och ett varv bestod av tre prov; ett långt med äckligt mycket sten, ett snabbåkt, rätt roligt och ett crossprov. Första provet började riktigt bra då jag kom ifatt och kunde köra om Amanda. Såg efter ett tag även Carolina och jagade ifatt henne. Sedan fastnade jag i en uppförsbacke och hon drog ifrån. Kom igång ganska snabbt igen men började få rejäl kramp i högra underarmen. Sedan flöt det på bra och jag kom ifatt och tog rygg på Carolina igen. Men så körde jag ner mig i ett surhål och stod där i en evighet och när jag väl kom loss var jag så stressad att jag gjorde misstag på misstag och tappade massor massor massor.
Andra provet var däremot redigt skojigt och det gick fruktansvärt mycket bättre där. Crossprovet var svårkört då det var mycket djupa spår och luriga backar, men det gick la okej.

Hela andra varvet gick rätt uselt. SP4, det steniga, körde jag så söligt på att jag fick prick och det gjorde att jag blev stressad igen. Både SP5 och SP6 gick sådär för hittade inget flyt alls, antagligen för att jag kände mig så stressad. Tredje varvet gick också det bajsigt och det blev en åttondeplats till slut. Onöjd som tusan men det är bara att ta nya tag och träna som en liten dåre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0