Kom faktiskt lite regn denna SM-tävling också.

 
Igår var det dags för femte deltävlingen av SM-D, den gick i Fjugesta och var redigt rolig. Dock var första varvet lite knakigt. Första provet var ett enduroprov som passade mig väldigt bra! Sedan service, en längre transport till crossprovet (där jag inte hittade flytet alls) och en till lite längre transport till extremprovet. På transporten till extremprovet halkade jag av en spång och stod där så pass länge att alla tjejer plus toppen i USM2 hann köra förbi. Blev så galet stressad och fick världens kramp i armarna av att slita som en lite gris i cykeln för att försöka få bort den. Tillslut kom en funktionär och hjälpte mig upp på spången igen (TACK). Men när jag kom till extremen var jag totalt ofokuserad, missade helt och halkade ner från femte- till sjundeplats.
 
Jahaja, standard för mig på extremprov nu för tiden ↑
 
Inför andra varvet hade jag lugnat mig och nog märktes det då jag satte tredje bästa tid på enduroprovet. Dock strulade det på crossen och extremen så jag låg kvar på min sjundeplats. Tredje varvet gick lite sisådär, gjorde en klantvurpa på enduron och var väldigt långsam på extremen, men tog igen ganska mycket genom att ha tredje bästa tid på crossen.
 
Inför det fjärde och sista varvet låg jag sjua och hade 38 sekunder upp till Ellinor och 48 sekunder till Amanda. Kände mig rätt deppig för om Amanda var före mig så gick hon om mig i totalen, och 48 sekunder är väldigt mycket att ta in på tre rätt korta prov. Men pappa tvingade i mig ett glas Resorb och det gjorde verkligen susen. När jag gav mig iväg på enduron var jag så himla peppad. Och ja, jag satte andra bästa tid och tog in hela försrånget plus lite till, så nu låg jag femma med fyra sekunder ner till Amanda! Följde upp det med tredje bästa tid på crossen och drygade ut så jag nu hade 19 sekunder ner. Kände mig ändå inte ett dugg säker inför sista provet, extremen, eftersom jag kört så dåligt där de föregående varven. Men jag tuffade på och klarade första stocken men gjorde världens superman bland stenarna. Var snabbt uppe och lyckades ta femteplatsen med 36 sekunder ner till Ellinor!
 
Är riktigt nöjd med dagen och det känns så skönt att sätta topp tre-tider!
Tack för all hjälp och allt hejande i spåret. Man blir så glad.
 
 
Foton: Benkabus.se samt per-larsson.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0