Regn inför alla SM-deltävlingar hittills.

foto: Benkabus.se, per-larsson.se, mamma

I lördags var det dags för SM igen och denna gång i Norrahammar. Banan bestod av fyra prov och vi skulle köra fem varv, alltså tjugo prov. SP1 var ett rätt långt, stalpigt och sandigt enduroprov där extremprovet ingick. SP2 var ett jättekort gräsprov, SP3 var Norrahammars crossbana och SP4 var ett enduroprov med mycket backar, stalp och rötter.

Första varvet gick riktigt uselt. Körde helt lojt och rullade mest bara med. De återstående varven kändes bättre, men tappade på SP4 varje varv och hade problem på crossprovet då jag inte hittade rätt växel och fick ligga med kopplingen i alla kurvor. Men är rätt nöjd med körningen på gräsprovet och delar av SP1 iallafall. Känner dock att jag inte har konditionen till att köra mitt bästa, så måste fysträna mer. Det var ruggigt tajt i SMD även i lördags, men precis som i de två föregående tävlingarna tog jag en åttondeplats....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0