Ladies Cup Östhammar

 
I helgen var det dags för Ladies Cup i Östhammar. Banan bestod av tre riktigt fina prov. Ett crossprov som började i skogen med stalp, lite sten och bök och sedan avslutades på ett svinkul gräsgärde, ett kort och ganska enkelt extremprov samt ett ruggigt fint och flytande men ändå stalpigt och lite svårkört enduroprov.
 
Uppladdningen hade inte varit den bästa tyvärr, jag  hade satt i foten söndagen innan så knät var irriterat och dåligt igen... Men efter pepptalk med min sjukgymnast så bestämde jag mig för att köra och bara skita i det där jävla knät. Detta visade sig vara en riktigt bra strategi för efter 10 prov stod jag som segrare!!!!!
 
 
 Är så sinnesjukt glad över att jag äntligen fick visa vad jag faktiskt går för. Hela dagen flöt på väldigt bra och proven passade verkligen mig. Jag orkade hela proven och hade huvudet med mig hela tiden. Behövde aldrig chansa eller ta onödiga risker, utan kände mig väldigt säker och stabil. Enda problemet var att jag mot slutet av racet fick som kramp i handen så jag kunde inte röra kopplingsfingret, det var riktigt läskigt och kändes nästan som jag blivit förlamad. Gissar att det hände på gund av att jag fick i mig för lite mat och dricka under dagen. 
 
Men nu blickar jag framåt för redan nu i helgen är det dags för nästa SM-deltävling i Botkyrka och förhoppningsvis kan jag göra en lika bra tävling där!
 
Väldigt fina bilder tagna av photographybyus.wordpress.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0