Stångebroslaget 2014

foto: Nennefoto
 
I helgen var det dags för Stångebroslaget! Damklassen kör inte förrän på söndagen så det blev en lång väntan då vi var där från torsdagen. Banan såg riktigt fin ut och jag längtade verkligen efter att få köra. Jag fick en jättebra start som tvåa efter Sanna Bergman och hängde på henne väldigt bra. Efter ett tag kom Emmily Smalsjö och körde om och drog ifrån både mig och Sanna. Vi två låg lite för oss själva, med en stor lucka både uppåt och neråt. Jag hängde dock på Sanna utan problem, behövde inte pressa och kunde ägna mig åt att hitta bra spår och spara på krafterna.
 
Redan efter ett varv gick jag in i depå (det var ett obligatoriskt tankstopp) för att vara säker på att jag skulle orka springa igenom depån. Tyvärr satte jag gelen jag fick i halsen så jag höll på att kvävas, vilket gjorde att depåstoppet drog ut en del på tiden... Så när jag väl kom ut igen var det bara att börja jaga.
 
 
Var ganska snabbt uppe på tredjeplats igen, men kom tyvärr inte längre än så. Visste att jag inte var alltför långt bakom Sanna men ändå ökade jag inte farten för jag var så rädd att ta slut. Såhär i efterhand känner jag mig riktigt less och arg på mig själv över att jag tänkte så, men just under körningen kändes det smart tyvärr...
 
Men som sagt, en tredjeplats blev det och jag är ändå väldigt nöjd med det! Nu är det bara att träna vidare inför både SM och Ladies Cup som drar igång i augusti igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0