Final SM Bergby

Foto: Thomas Nordström
 
Förra helgen (11/10) körde jag finalen av dam-SM i Bergby. Banan såg riktigt kul ut med gräsprov och crossliknande partier men det fanns också väldigt mycket knöligt med sten och rötter. Det kom även rejält med regn dagen innan men det tror jag bara var bra.
 
Jag hade en rolig dag och det mesta flöt på bra! Gjorde dock en rejäl krasch där jag fick hjulen i olika spår, flög över styret och landade på huvudet. Men jag klarade mig bra; blev lite yr och stel i nacken bara. Sanna Bergman körde skitbra och drog som satan på det långa och tuffa enduroprovet och var drygt en halvminut före där varje varv. På crossprovet var däremot jag snabbast de flesta varv. Dippade lite på slutet tyvärr och kände mig orkeslös, men det kanske inte är så konstigt så otränad som jag är... Slutade iallafall tvåa och det är jag väldigt nöjd med! 
 
 
Totalt efter fyra deltävlingar så blev det SM-silver för mig 2014!!! Är väldigt glad över det och skulle vilja tacka alla som hjälpt till, stöttat och hejat under året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0