SM Falun

 
Förra helgen (6/9) körde jag dam-SM i Falun. Tyvärr hade jag en dålig uppladdning då jag varit förkyld hela veckan. Banan var dessutom väldigt stenig och mitt knä kändes inte bra. Var alltså rätt låg både psykiskt och fysiskt; men tänkte att jag gör mitt bästa så får vi se hur långt det räcker.
 
Det började trots allt otroligt bra. Efter första varvet ledde jag med 15 sekunder! Första provet tyckte jag om, det var inte alldeles för mycket sten och det vann jag några gånger. SP2 var ett helvete... Bara sten överallt. Det var där jag tappade all kraft. Första gången vann jag dock det provet och det är jag jättenöjd över. SP3 var ett extremprov som delvis kördes inomhus i en lada. Häftigt, men det gick uselt för mig för fegade alldeles för mycket så jag tappade sjukt mycket tid där.
 
Det gick upp och ner för oss i topp tre och vi bytte platser under hela dagen nästan. Tyvärr orkade jag inte hela dagen och inför sista varvet var jag så slut att jag inte visste hur jag skulle klara av ytterligare tre prov. Men jag körde på och det gick helt sjukt långsamt och jag tappade läskigt mycket tid. Men turligt nog klarade jag av att hålla tredjeplatsen in i mål.
 
Är väldigt besviken på mig själv att jag inte kunde rycka upp mig, men samtidigt måste jag ändå vara nöjd med en tredjeplats med tanke på förutsättningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0