SM Östhammar

foto: fotografganebo.se
 
I helgen (den 22:e augusti) var det dags för tredje deltävlingen av enduro-SM. Den kördes i Östhammar, där jag i fjol vann, och därför var jag riktigt taggad. Dagen kan sammanfattas med tre ord: varmt, dammigt och tufft. För mig rullade det på hela dagen, hade lite underarmskramp, gjorde en vurpa under första varvet och fick en dipp efter två (av fyra) varv, men annars inga problem. 
 
Jag var i ledningen under hela racet och segermarginalen blev till slut 1 minut ner till Amanda Elvin. Körningen kändes okej. På gräsdelarna gick det bra, men i skogen blev jag försiktig och slog av på tempot lite för mycket. Orken och huvudet kändes förhållandevis bra- jag höll ihop det, stressade inte upp mig och kände att jag hade mer att ge; både fartmässigt och att jag nog kunnat åka ett varv till.
 
foto: Thomas Nordström
 
Det kändes iallafall fantastiskt att vinna och dessutom gå upp i totalledning i SM!! Dock leder jag bara med två poäng mot Amanda så det kommer bli tufft i Söderhamn nu till helgen där nästa SM går, som dessutom är en tvådagars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0