Vinst i Jordsprätteträffen.


I torsdags körde jag Jordsprätten på hemmabanan. Eftersom jag vann förra året var jag såklart väldigt sugen på att vinna i år igen. Tävlingen består av sju prov och man ska köra tre varv på varje prov. Det svåra är att man själv måste hålla koll på räkningen...
Iallafall så började det helt okej. Vi (dam, junior, ungdom e1, ungdom e0) startade på SP2 och det var ett roligt men lurigt prov. Det fanns mycket gömda rötter och stenar som man fick äckliga kast av om man körde på. Efter det provet var jag tvåa efter Ellinor Häll. SP3 tyckte jag inte om, först körde man ett litet gräsprov och sedan gick man in i skogen en bit och sedan ut på gräset igen. Det var väldigt halt men jag körde upp mig i ledning. Tredje provet vi körde,vilket blir SP4, var det roligaste! Det var lite bökigare och mer svenskenduroaktigt än de andra. SP5 var ett rent gräsprov, vilket jag ej tycker om. Har svårt att hitta attacken och kör väldigt gärna på för hög växel när det kommer till gräsprov. Något att träna på där. Sedan var det lunchpaus och efter det dags för det sjätte provet. Det bestod också mest av gräs, men även av några backar. SP7 var det svåraste. På några ställen var det väldigt tajt och knixigt, stenigt och klurigt. Hade även rejäla problem med förare som var ivägen. Sista provet, som för oss blev SP1, var hela Sviestads crossbana. Den var fruktansvärt fin, men jag hade, precis som på gräsproven, väldiga problem med explosiviteten. Måste verkligen träna på att komma igång snabbt och få in attacken i körningen. Överlag var det ingen vidare bra dag för mig. Kände inte att jag fick till körningen så som jag ville. Men det blev en vinst och det är jag redigt nöjd och glad över!
Efteråt blev jag, Julia Österberg och Alexandra Ringkvist intervjuade av Corren, och sådant är ju alltid kul. Speciellt eftersom vi denna gång fick mer plats i tidningen än vad killarna fick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0