SM Botkyrka

 
Den 24:e augusti var det dags för deltävling 2 i SM-serien för oss tjejer. Den gick i Botkyrka på en stenig och rätt knölig bana utan några transporter. Innan start och under första varvet (av 5) kom det ganska rejält med regn och detta gjorde att jag deppade ihop lite tyvärr. Tycker inte om sten och rötter när det är torrt, men hatar det när det är blött och halt också...
 
Så under första varvets tre prov tappade jag ungefär 56 sekunder på ledande Emmily Smalsjö och låg frya. Inför varv två kom solen fram och det gjorde att jag ryckte upp mig rejält. Resten av tävlingen hade jag inte sämre än tredje tid på något prov och vann även fyra prov! Slutade trea med drygt 58 sekunder upp till vinnaren som var Emmily. Under fyra varv (12 sp) tappade jag alltså bara 2 sekunder, så kan ju säga att om jag inte klantat mig så dant på första varvet hade jag nog kunnat vinna. Men jag är ändå nöjd med min tredjeplats och framförallt över att jag körde så pass bra på en bana som jag inte alls tyckte om och som inte alls passade mig!
 
Just nu ligger jag även trea totalt i SM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0