Finspång och Prästtomta.

bilder från igår | kontakt med Mars, japp ↑

I lördags var jag i Finspång på träningsläger. Vi tränade stalp och körde mycket på tid. Det gick inget vidare, fegade mer än vanligt och fick inte in tajmingen i stalpen. Tog mig lite mot slutet dock, vilket kändes skönt.

Igår blev det träning på Prästtomta. Vi gjorde en egen bana och körde på tid även där. I början gick det redigt dåligt, försökte verkligen men det var något som bara inte stämde. I lördags bytte pappa framdrev för att se om det gick bättre med ett tretton istället för ett fjorton, som jag alltid kört med. Och det funkade rätt bra i Finspång även om det var lite ovant med ljudet och att behöva växla så ofta. Men på Prästtomta funkade det inte alls lika bra och det var antagligen det som var problemet. Så vi bytte tillbaks till fjortondrevet igen och då sänkte jag min varvtid med ungefär tio sekunder direkt. Men jag vill verkligen köra med trettondrevet och hade helst kört med det i Vimmerby nästa helg, fast tror jag behöver köra mer med det och vänja mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0