Lag-SM/6-timmars, Enköping.


Igår var jag i Enköping och körde lag-SM och 6-timmars med Julia Österberg. Eftersom Julia startade på Sandracet så var det min tur nu. Jag hatar masstarter men fick ändå en helt okej start då jag var först av tjejerna. Det var helt omöjligt att dra på som vanligt då man knappt såg en meter framför sig på grund av dammet, så jag låg mest och rullade med. Gjorde världens onödigaste vurpa bland en massa rullsten och tappade massor placeringar. Men stressade inte upp mig utan forsatte köra lungt. Kom till varvningen där Jessica Malcolmsson var precis framför mig och körde ut på ett nytt varv medans jag växlade så det blev Julias tur att köra. Vi hade bestämt att vi bara skulle köra ett varv i början för att orka alla sex timmar.

Under exakt alla varv jag körde hade jag världens problem med dammet och mot slutet började jag få redigt ont i handlederna, men jag hade ingen kramp i underarmarna och cykeln funkade perfekt. När det var lite mer än två timmar kvar åkte Moa Kling (som tillsammans med Jessica tillhörde Team no dicks, som ledde) ut och runt fyra minuter efter henne kom jag. Efter ungefär ett och ett halvt varv kom jag ifatt henne och då hade jag alltså kört in fyra minuter på henne. När jag kom in för varvning ledde vi med 12 till 13 sekunder och när sedan Julia kom in efter ett varv hade Jessica bara kört ifrån henne med drygt två och halv minut. Jag gav mig då ut på vårt sista varv och mitt enda mål var att komma ifatt Jessica (som gett sig ut på ett andra varv direkt, när Julia bytt). Nu gjorde jag inte det, men jag körde in runt en och en halv minut på henne och satte även mitt snabbaste varv (~35min.) för dagen. Såklart att det är surt att jag inte tog henne, men både hon och Moa körde riktigt bra och vi blev ändå svenska mästarinnor, distriktsmästarrinnor och tog en andraplats i 6-timmars. Så jag är väldigt nöjd, både med placeringarna och speciellt med min körning, det kändes så himla bra på cykeln igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0