Svemo-läger, Uddevalla.


I helgen har jag varit i Uddevalla på Svemo-läger. På lördagen började vi tjejer hos Sebastian Adielsson på ett slipprigt och rotrigt men väldigt fint prov. Det var riktigt kul och det kändes ruggigt bra redan från start. Sedan for vi vidare till Stefan Andersson som höll till på ett gräsgärde. Där tränade vi lite explosivitet; att gasa ordentligt och sådant. Efter det in i skogen med Olof Adielsson och köra på en lite mer trialaktig bana, med stenhällar, knixigt, mycket vatten och väldigt jobbigt. Lunchdags och sedan iväg till Patrik Ståhl som hade ett roligt men svårt prov. Mycket djupa spår som man inte ville köra ner i, så man var tvungen att köra smart. Tränade spårval och uppförsbacke. Överlag gick hela dagen väldigt bra!

Söndagen började med ett pass på crossbanan. Riktigt häftigt att få köra på en VM-bana. För mig gick det inget vidare. Det var en tekniskt svår bana för hoppen kändes felplacerade men jag tog mig lite mot slutet iallafall. Sedan åkte vi bort till en sandplan och tränade grundsaker, så som kurvtagning, inbromsning och acceleration. Efter det fick vi köra på supercrossbanan, roligt men galet svårt och jobbigt. Efter lunchen hade vi tidtagning på en bit av Uddevallas träningsspår. Man skulle köra tre varv och alla mina varv gick faktiskt bra. Lade mig en gång men annars inga större missar och jag blev inte särskilt trött heller. Jag är himla nöjd med helgen och det känns som att jag har utvecklats ganska mycket faktiskt. Nu laddar jag inför Jordsprätteträffen på torsdag (17/5), ska bli riktigt kul med hemmatävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0