Ränneslättsloppet.

 
Jahaja, Ränneslätt gick verkligen inte som förväntat...
Mitt mål var att komma topp fem och det började riktigt bra då jag och Emmily Smalsjö drog ifrån dem andra nästan direkt. Jag ledde men blev stressad av att ha Emmily i bakhjulet så jag släppte om henne, har alltid kört bättre när jag fått jaga. Det kändes helt okej. Emmily drog ifrån där det var stalpigt och crosslikt, men jag tog in det när det blev mer knixigt och enduroaktigt.
 
En bit innan Berget kom vi på en stenig, lätt stalpig raksträcka och jag drog på rejält och kör rakt på en stor lös sten. Får världens kast och far rätt in i ett träd, lyckligtvis lyckadas jag styra undan så bara vänstersidan av styret träffar, men det blir en hård smäll och när jag lyfter upp cykeln ser jag att hela vänstra sidan av styret "skalats" av. Gummihandtaget saknas, kopplingen och handskyddet har gått av i fästet och hänger bara i sladdarna och tut-/stänga av-/lamp-/blinkersknappen sitter allra längst ut på styret. Jag blev så ledsen och arg och besviken att jag bara skrek rakt ut. När sedan de andra tjejerna till slut  kom och jag insåg vilket långt försprång jag och Emmily hade fått bara efter knappt ett halvt varv blev jag ännu argare eftersom jag antagligen kommit etta eller tvåa om jag inte kraschat. Fick igång cykeln trots att jag inte hade någon koppling och kom iväg efter ett tag. Hela vägen till Berget satt jag och svor för mig själv, var så HIMLANS arg. Väl där hjälpte två LMS:are och några funktionärer mig att sätta fast kopplingen igen med några buntband. Tusen tack för det må jag säga. Jag lyckades lugna ner mig lite grann iallafall och fortsatte köra. Men låg nu mitt i smeten av alla jobbiga och söliga motionärer och fick bara mer och mer ont i vänsterhanden eftersom jag inte hade något handtag. Körde ett varv till men gick sedan in i depån och valde att bryta.
 
 
Fy farao vad jag var besviken (och det är jag fortfarande) men på söndagen fick jag lite revansch iallafall då jag vann 125cc girls 12-16 år. Var dock inte vidare peppad inför det racet och gjorde en riktigt usel start. Körde upp mig i ledning men det gick stelt och hackigt och fick inte in nåt flyt alls. MÅSTE träna mer på att köra i stalp!!!
 
(Alla bilder är från söndagen och de är fotade av per-larsson.se samt benkabus.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0